Staat uw vraag met antwoord hier niet tussen? Neem dan contact op.

Hoe is de procedure van bestellen tot aansluiting op het internet?

Het aansluitingsproces:

• U vraagt via de website onze dienst aan. Wij controleren hierna of u onze dienst op uw adres kunt afnemen.

• Wij brengen de aansluitkosten, de abonnementskosten voor de eerste maand en, indien van toepassing, de aanschaf van de antenne bij u in rekening na de installatie. Welke bedragen dit zijn, is afhankelijk van uw pakketkeuze.

• Na uw e-machtiging, neemt onze monteur contact met u op om een afspraak te plannen voor de installatie.

• U kiest een tijdstip en dan komt de monteur bij u thuis om de signaalsterkte te meten bij uw woning. In uitzonderlijke gevallen kan de ontvangst namelijk worden belemmerd door de omgeving (bijvoorbeeld een groot gebouw naast uw woning). In deze gevallen annuleren wij uw e-machtiging voor automatische incasso. Als er een goed signaal is, zal de monteur direct het montagewerk verrichten en verbinding maken met internet. U kunt zo direct uw internetsnelheid zien.

• De maandelijkse internetkosten schrijven wij een maand vooraf van uw rekening af.

• Wij wensen u veel gebruiksplezier van onze dienst. Neem ook een kijkje bij onze aantrekkelijke extra diensten. Er zit vast iets voor u tussen!

Moet ik een telefoonlijn hebben?

Nee dat hoeft niet. U heeft geen actieve kabel of telefoonverbinding voor onze diensten nodig.

Heb ik extra kosten bij bovenmatig gebruik?

Nee. Wij hanteren een fair-use policy. Bij extreem grote hoeveelheden dataverkeer kan de bandbreedte door deze protocollen worden beperkt.

Waar zijn de internetdiensten van de Friese Draad beschikbaar?

Wij bieden momenteel onze diensten aan in Friesland en Groningen. Zie onze dekkingspagina.